Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
- vr 17 mei - zo 19 mei 2024
Tickets Grand Prix Emilia Romagna
Reserveer hier uw officiële tickets voor de Grand Prix van Emilia Romagna 2024 op het Autodromo Internazionale Enzo e ... Lees meer
- 4-daagse reisvr 17 mei - ma 20 mei 2024
4 Daagse eigen vervoer reis F1 Emilia Romagna in 4* hotel te Bologna (17 mei t/m 20 mei 2024)+circuittransfers zaterdag/zondag
Onze 4 daagse eigen vervoerreis naar de Formule 1 Grand Prix van Emilia Romagna 2024 start op vrijdag 17 mei 20234. Uw reis bestaat ... Lees meer
2 producten
100% Transparante prijzen
✔ | Kamerprijzen zijn vanaf-prijzen per persoon op basis van 2 of meer personen op één kamer. |
✔ | Prijzen zijn exclusief boekingskosten. |
✔ | U kunt betalen met iDEAL (geen toeslag), PayPal (2% toeslag) of Visa & Mastercard (2.5 % toeslag) en AMEX (2.5% toeslag). |
✔ |
Alle pakketreizen vallen onder de SGR garantie. |
Het Autodromo Enzo e Dino Ferrari is een racecircuit in Imola, Italië.
Het circuit ligt ten zuidoosten van Bologna in de bossen langs de rivier de Santerno. Het werd vernoemd naar Enzo Ferrari, de oprichter van Ferrari, en diens vroeg gestorven zoon Dino Ferrari. Het circuit kreeg tot en met 2006 jaarlijks een Formule-1 wedstrijd toegewezen onder de naam Grand Prix van San Marino.
In 1982 was er de dramatische wedstrijd tussen Gilles Villeneuve en Didier Pironi. Villeneuve reed comfortabel aan de leiding voor zijn teammaat, en de teamorders waren om elkaar in de laatste ronden niet meer te passeren. Pironi trok er zich niets van aan en schoot Villeneuve, die zich van geen kwaad bewust was, voorbij in de laatste ronde en werd als eerste afgevlagd. Na de race zwoer Villeneuve dat hij nooit meer tegen zijn teamgenoot zou praten. Dat deed hij inderdaad niet. Twee weken later kwam hij om in de Belgische grand prix op Zolder.
Het circuit kende ook zware ongelukken. Nelson Piquet kreeg een klapband in de beruchte Tamburello-bocht in 1987, en twee jaar later schoot Gerhard Bergers Ferrari er in brand na een crash.
Op Imola verongelukten ook Roland Ratzenberger en Ayrton Senna respectievelijk tijdens de kwalificatie en de race voor de Grand Prix Formule 1 van San Marino 1994.
Na deze gebeurtenissen werd het circuit aangepast om zo de veiligheid beter te garanderen. Er kwam een chicane in de beruchte Tamburello-bocht. In 2007 kwam de laatste aanpassing, de Variante Bassa chicane voor start en finish verdween en de pitboxen werden volledig vernieuwd.